2008. július 1-én megalakult a Körösszegapáti-Magyarhomorog Körjegyzőség. Ezzel egyidőben kialakításra került Magyarhomorogon az Ügyfélszolgálati Iroda. Az iroda kialakításának az volt a célja, hogy az állampolgárok jogai ne csorbuljanak és továbbra is helyben teljes körű maradjon az ügyintézés.
Az Iroda felépítése a következőképpen alakult.
1. iroda
Minden nap 8-12 óráig a Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat munkatársa, Kácsándiné Oláh Gyöngyi segíti az ügyfeleket az alábbiakban:
- Hivatalos ügyek intézéséhez segítségnyújtás (levélírás, telefonos ügyintézés)
- Gáz-, illetve villanyóraállások bejelentése
- Gázár támogatásához igénylőlap kitöltése
- Kórházi szakrendelésre időpont kérése
- Családi konfliktusok megoldásában lehetőség szerinti segítségnyújtása
- Önéletrajzírás
- A beérkezett jelzések alapján felkeressük az érintett személyt, illetve családját a különböző szolgáltatásokról való tájékoztatás érdekében
- Az aktív korú nem foglalkoztatott személyekkel együttműködési megállapodás megkötése, tájékoztatása az igényelhető szociális ellátásokról
- A különböző kérelmek, támogatások igényléséhez szükséges nyomtatványok kitöltésében segítségnyújtás, melyek a következők:
- Időskorúak járadéka,
- Rendszeres szociális segély,
- Lakásfenntartói támogatás,
- Ápolási díj,
- Átmeneti segély,
- Közgyógyellátás,
- Egészségügyi szolgáltatásokra való jogosultság,
- Közlekedési támogatás,
- Rendszeres, illetve rendkívüli gyermekvédelmi támogatás,
- Öregségi-, özvegyi-, rokkant nyugdíj elbírálásához igénybejelentő lap kitöltése,
- Családi pótlék igényléséhez szükséges nyomtatványok kitöltése,
- GYES, GYED, Anyasági támogatás igényléséhez szükséges nyomtatványok kitöltésében való segítségnyújtás.
2. iroda
Kulcsár Anita igazgatási előadó hétfőtől péntekig 8-12 óráig tájékoztatja az ügyfeleket az ügyintézés menetéről az alábbi témákban:
- Igazolások kérése
- Hulladékgyűjtő edényekkel kapcsolatos ügyek intézése
- Lakcímbejelentés
- Pénztári kifizetések
- Hivatalos ügyek intézésével kapcsolatos kérdések
- Közvilágítással kapcsolatos problémák bejelentése
- Hirdetmények
- Kérelmek, panaszok, írásbeli benyújtása, jegyzőkönyv felvétele
- Anyakönyvvezetéssel kapcsolatos ügyek intézésének kérése
- A polgármester ügyfélfogadásának időpont egyeztetése
- Egyéb ügyek
3. iroda
Nagy Barna polgármester hivatalos ügyfélfogadási ideje kedd 9-12 óráig(egyébként minden nap), amikor fogadja a lakosokat az esetleges problémák vagy észrevételek megbeszélése érdekében.
4. iroda
Dr. Tóth Ágnes körjegyző helyettes minden nap 8-12 óráig, ugyanitt kedden és pénteken dr. Illés-Tóth Zoltán körjegyző nyújt tájékoztatást és folytat érdemi ügyintézést a következő tárgykörökben:
- Hagyatéki leltár felvétele
- Igazolások kiállítása
- Adóügyek
- Jegyzői hatáskörbe tartozó lakossági panaszok intézése
- Engedélyek kiadása
- Tájékoztatás jogi-állami ügyekben
Az anyakönyvek kiállítása Magyarhomorogon az Ügyfélszolgálati Irodában történik, előre egyeztetett időpontban a 2. irodában.
Elérhetőség:
4137 Magyarhomorog, Árpád u. 46.
Polgármester telefonszáma: 06-54/704-598
Körjegyző telefonszáma: 06-54/704-500
Ügyintéző telefonszáma: 06-54/704-602
Fax:06-54/704-609
E-mail: pmhiv.mhom@freemail.hu, pmhiv.mhom@hotmail.com